جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۱۸۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

استقبال شهروندان از غرفه‌های فصل نیایش در بوستان المهدی(عج)

در ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری فصل نیایش که در بوستان المهدی(عج) برگزاری می شود علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری استقبال مردم از غرفه‌های نمایشگاهی نیز پرشور و دیدنی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان با حضور پرشور اهالی منطقه ۹ در بوستان المهدی(عج) با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است.
در بخش صحنه‌ای مردم شاهد اجرای گروه تواشیح، قرائت قرآن و سایر برنامه های هنری و مذهبی بودند.
 
غرفه‌های نمایشگاهی با استقبال مردم دیدنی است
در زمان برگزاری ویژه‌برنامه فصل نیایش برپایی غرفه‌های مختلف در بوستان المهدی(عج) و با حضور پرشور مردم حال و هوای دیگری دارد.
 
حکاکی روی چرم
این غرفه به سرپرستی ملیحه کربکندی برپا شده است. این هنرمند خوش ذوق اصفهانی می‌گوید: این هنر در زمان کاوه آهنگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و من در تلاش هستم این هنر زیبای اصیل ایرانی را به مردم معرفی کنم.
این هنرمند در زمان بازدید مردم به‌صورت زنده روی چرم تصویر و جمله را از امامان بزرگوار حکاکی می‌کند که خلق این هنر زیبا می‌تواند برای هر بیننده‌ای جذاب و دیدنی باشد.
  
طب سنتی (اعجازطبیعت)
این غرفه به سرپرستی ابوالفضل حمزه که بیش از ۵ سال است در این حوزه فعالیت دارد و دوره آموزش طب سنتی را گذرانده برپا شده و بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب و داروهای گیاهی با موضوع طب سنتی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این کارشناس طب سنتی همچنین به ارائه مشاوره رایگان در زمینه طب سنتی به شهروندان در طول برگزاری این نمایشگاه می پردازد.
  
خوشنویسی (خطوط آسمانی)
خوشنویسی خطوط آسمانی از دیگر برنامه های فصل نیایش است که زیر نظر امیر حسن ترک زاده برگزار می شود.
وی می گوید: از سال 77 این هنر را شروع کردم و در حال حاضر در فرهنگسراهای شهرداری تهران، مدارس و حتی در شبکه های مجازی مشغول تدریس هستم.
این هنرمند که باا ستفاده از قلم عبارات و اشعار زیبایی را خلق کرده است افزود: متاسفانه در مدارس به صورت حرفه ای و جدی به هنر خوشنویسی توجه نمی شود و این امر سبب می شود علاقه‌مندان در بیرون مدرسه به صورت حرفه ای این هنر را فرا می گیرند.
 
وی اضافه کرد: افراد علاقه‌مند زیادی گام به این هنر می گذارند اما به‌دلیل اینکه این هنر نیاز به تمرین فراوان دارد خیلی از افراد موفق نمی شوند این هنر را بصورت کامل فرا بگیرند.
 
کتاب من
این غرفه برای کودکان بسیار جذاب است چرا که در این غرفه کودکان برای نخستین بار به عنوان نویسنده کتاب معرفی می شوند.
 
در ابتکاری زیبا کتاب داستانی با عنوان روزه کله‌گنجشکی برای بچه ها انتخاب که در هریک از این کتاب‌ها داستان‌هایی از موضوع روزه کله گنجشگی نگاشته شده است و از همه زیباتر این است که نام نویسنده این کتاب و همچنین نام فرد قصه پایانی این کتاب به نام کودکان شرکت کننده در این غرفه نامگذاری و آن کتاب به کودکان هدیه می شود.
 
نگارگذر
این غرفه هم برای بسیاری از مردم میانسال که روزهای پرخاطره پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به خاطر دارند می‌تواند جذاب باشد.
در این غرفه هر شب یک موضوع تاریخی از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت گزارش تصویری روی پوستر برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می شود.
 
سفال بادستگاه
سفال با دستگاه از دیگر برنامه های بخش غرفه ای فصل نیایش است که هنرمندان و علاقه‌مندان به امر سفال‌گری می‌توانند یک بار زیر نظر مربیان به این هنر بپردازند.
همچنین کودکان نیز با استفاده از ابزار سفال گری در این غرفه مشغول به فعالیت هستند.

قصه های قرآنی
غرفه قصه‌گویی با موضوع قصه‌های قرآنی و اجرای نقاشی زنده از قصه مورد نظر از جمله فعالیت‌های غرفه قصه‌گویی (قصه‌های قرآنی ) بود که به سرپرستی بتول کیوانی برپا شد.

نمایش عروسکی
این غرفه های هم می تواند برای بچه ها جذاب و دیدنی باشد. در این غرفه نیز هنرمندان با موضوع خط سفید و فرهنگ استفاده از مقررات عبور و مرور بصورت نمایش عروسکی برای کودکان اجرا می شود. 

ویژه برنامه های فصل نیایش در بوستان المهدی (عج) در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا 24 به نشانی ضلع جنوب شرقی میدان آزادی، با اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی پذیرای علاقه‌مندان و شهروندان است.
نظر شما